zondag 30 september 2012

van alles wat

Zo maar weer eens een blogje schrijven, want is al weer paar dagen geleden.
Ik heb ondertussen niet stilgezeten hoor, want heb het rugzakje voor mijn kleindochter klaar. Het is gemaakt naar een patroon van Francoise met enige aanpassingen om er een rugzak van te maken


Bij gebrek aan een levend model heb ik mijn beer genaamd Friemeltje gebruikt om het tasje te kunnen fotograferen. Hij is door mijn dochter zo genoemd.

Verder ben ik begonnen aan mijn blokken voor een wandkleedje voor mijn  pleegkleindochter, zij wordt in januari 1 jaar en ik vind dit wel een passend kadootje, speelgoed heeft ze al zoveel. En ik had nog zoveel stof over van het tasje dat ik deze lapjes daar voor kon gebruiken. En aangezien beide meisjes van rose houden en de mamma's ook komt dat goed uit.
Het worden 6 blokken aan elkaar gezet via quilt-as-you-go methode, de gekleurde heb ik doorgestikt met een zwaardnaald en er komen 3 effen rose waarop ik een afbeelding van Winnie the Pooh wil borduren met de machine.
 
 
Omdat ik toch na het zien van foto's van de werktafel van de zus van Wietske vond dat ik iets aan mijn rommelige tafel moest doen, heb ik gisteren bij Blokker een leuk bakje gekocht waar ik onder het werken de losse gereedschapjes in kan doen zodat die niet telkens "verloren" raken tusen mijn lapjes tijdens het ijverig bezig zijn.
Om er niet helemaal een rose blog van te maken wil ik jullie nog enkele mooie foto's laten zien van dingen die ik onderweg op mijn scootmobiel tegen kom.
Dit is de fietspad waar ik over kom als ik van mijn kinderen af naar huis rijdt. Vond van de week met die zon zo mooi, kon niet laten even te stoppen om een foto te maken.

Zonsopgang, vorige week zaterdag, het leek net of de wereld aan die kant in brand stond.
Mooie wolken afgelopen donderdag, ik ben gek op het fotograferen van mooie luchten, heb er mappen van vol staan op mijn pc
En om af te sluiten: zonsopgang afgelopen vrijdagochtend rond kwart over 7
Fijne zondag allemaal en een goede quiltweek
Bernadette

2 opmerkingen:

  1. Hoi mam,

    Wow het rugzakje is mooi geworden zeg en wat staat hij leuk bij Friemeltje. Ik denk dat Sanne er ook blij mee zal zijn. En wat wordt je quiltje toch leuk zeg. Leuk met dat bloemetje en dat hartje. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het helemaal klaar is. De foto's zijn ook heel mooi. Nog een fijne avond en tot van de week.

    Veel liefs,

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rose mag altijd hoor, daar zijn wij toch zo dol op?
    Mijn zusje is inderdaad zeer geordend in tegenstelling tot mij. Maar ik heb in Canterrbury ook een paar mooie manden gekocht hoor.
    Mooie foto's heb je gemaakt, prachtig jaargetijde met die lage zon.

    Groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen