donderdag 4 juli 2013

2 haakjes aan de muur???

Gisteren is mijn broer langs geweest om gaten te boren in de muur om mijn memoriequilt op te hangen.
Daarvoor heb ik een gedeelte van mijn huiskamer veranderd.
Het plan was eerst namelijk om de quilt in de gang te hangen maar dat vond ik zonde.
Ik was o zo bang dat bij het wassen de rode kleur zou uitlopen dus heb ik er 5 colorcatchers bij gedaan en die zagen er zo uit na het wassen. Gelukkig hebben ze hun werk goed gedaan.


Dus:
kastje uit de kamer naar de gang, dekenkist op plaats van kastje , eethoek gedraaid waardoor er meer ruimte ontstaat in de kamer  en boven de dekenkist hangt hij nu mooi te zijn
 
Het was wel wat sjouwen in mijn eentje, maar met 2 deurmatjes onder de poten van kastje en kist schuif je ze vrij handig op hun plek. Je moet wat als je er alleen voorstaat als je zo'n brainwave krijgt om te veranderen.
 
Maar op mijn slaapkamer is mijn broer ook bezig geweest en het resultaat??
2 haakjes in de muur!!!De donkere puntjes links en rechtsboven zijn de haakjes.



Maar waar zijn die haakjes dan voor hoor ik jullie denken??
Nou voor deze lat

Maar wie hangt er nou een kale lat aan de muur. Ik dus, maar alleen om te meten of de haken niet te ver uit elkaar hangen. Want ik heb mijn theekopjesquilt in zwart en rood van de week doorgequilt en die komt dus aan deze lat.
Ik heb namelijk een wat oosters ingerichte slaapkamer en thee komt tenslotte uit China dus vond ik die er wel bij passen.
Kijk zelf maar



Terwijl ik aan de pc mijn bericht zit te typen zit mijn dochter op de hobbykamer vierkantjes van 2,5 bij 2,5 cm te knippen (exclusief naad) want daar wil ze een map van maken voor haar tablet. Zie maar eens hoe ijverig ze is



Nu we toch op de hobbykamer zijn  laat ik ook nog even zien dat mijn broer ook nog mijn beide strijkplanken heeft opgehangen zodat de grote niet telkens omvalt als je de deur open doet waar hij achter staat en de kleine niet van hot naar haar verplaatst hoeft te worden om niet in de weg te liggen/staan.
 
Dus jullie snappen wel dat ik heel blij was met het bezoek van mijn broer want nu hoef ik voorlopig niemand lastig te vallen voor gaatjes om dingen op te hangen, nogmaals bedankt hiervoor!!

Nu ga ik snel weer bij dochterlief op mijn hobbykamer zitten om aan de bloemenmand te gaan werken die ik al gedubbeld heb liggen.

groetjes en fijn weekend
Bernadette

3 opmerkingen:

  1. Je memoryquilt komt daar prachtig tot zijn recht. Wat een goed idee om haken te maken en daar de strijkplank aan te hangen. Wat heerlijk dat je dochter ook van quilten houdt. Helaas is mij dat niet gegeven maar wie weet, mijn DD is wel handig dus misschien komt het nog ooit.
    fijn weekend, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goeie tip, dat van die kleedjes onder de meubelpootjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is die memoriequilt MOOI geworden. Ja het ziet er allemaal weer goed uit. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen