zaterdag 14 maart 2015

Konijntjes

Ja, Konijntjes!!

In een eerder bericht vertelde ik over de workshop appliqueren van Ingrid waar we begonnen met het maken van konijntjes
Dan kom je thuis en denkt: wat moet ik daar nou mee??? Natuurlijk wel veel geleerd maar wat doe je met zo'n lapje. Meestal verdwijnt zoiets in de kast.

Nou, daar heb ik eens een  nachtje of 2 over geslapen en gedroomd van allerlei andere beesten maar nee, het moesten alleen konijntjes worden. Aan Ingrid mijn plannetje voorgelegd want tenslotte is het haar patroon en ik wil daar geen misbruik van maken. Idee werd goedgekeurd gelukkig, dankjewel Ingrid.
Dus wat borduurgaren bij elkaar gescharreld, wat wolletjes gekocht en zie daar, nog meer konijntjes

het geborduurde lapje is niet helemaal duidelijk doordat ik ook wat lichte kleuren heb gebruikt en die zijn op de foto slecht te zien.
en dan heb ik ineens drie lapjes met van die beesten, maar wat doe ik daar dan weer mee???
 
 
Nou dan ga ik naar een quiltwinkel, deze keer de Quilthoeve in Naaldwijk, ik neem mijn konijntjes mee en zoek er wat mooie lapjes bij
 
daar snij ik wat repen van en zet die aan elkaar
 
daar maak ik er blokjes van
 
ik puzzel wat
ik stik van alles aan elkaar, met hier een daar een extra randje om de konijnenlapjes zodat de maten kloppen
 
 
En toen ik al die blokjes aan elkaar had zitten dacht ik, nou daar mag wel een border omheen dan is ie net wat meer af. Dus toen ik donderdag naar de LizzyBee  ging bij Dorry, meteen wat restjes stof meegenomen en een mooie bijpassende border uitgezocht. 
 
 
En zo had ik in 5 dagen tijd een mooie top af, met als beginpunt de konijntjes van Ingrid en de rest naar eigen ontwerp.
 
Ik heb deze keer gekozen om te werken op de naaimachine, wat al die lange repen van ruim 1 meter met het handje aan elkaar zetten zag ik even niet zitten. Zelf ben ik erg blij met het resultaat, mijn kruisingen komen netjes uit en na een paar keer iets loshalen omdat ik graag alle lapjes dezelfde kant uit heb, heb ik nu een top met een hoog lentegevoel. Konijntjes, lieve kleurtjes en weer eens een top af. Nu nog een mooie bies uitzoeken en een achterkant, dan kan ik gaan dubbelen en knopen, want heb gemerkt dat doorquilten te belastend is voor mijn nek, schouders en armen. Jammer maar het is nu eenmaal zo.
 
En dan straks als laatste nog een mooi labeltje erop en dan kan hij/zij elke dag bewonderd worden
 
 
Ik wens jullie allemaal een fijn weekend en als je dit verhaaltje hebt gelezen zou ik het leuk vinden als je een reactie achterlaat. Alvast bedankt
 
groetjes
Bernadette
 



3 opmerkingen:

  1. Ik ga er een kussentje van maken, de stofjes die ik heb gebruikt ga ik in blokjes rondom doen, groetjes, Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Bernadette,
    Klikte net bij Dorry op jouw foto en kwam toen hier terecht! Leuk zeg. Jammer dat je er volgende week niet bij bent. Kan ik hier ergens een e-mailadres van jou vinden? Fijne Paasdagen en tot op de 4e bee. Vriendelijke groet, Nietteke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi Nietteke
      mijn emailadres zal ik je volgende keer al sik je zie geven want zet dit liever niet hier neer
      fijne Paasdagen en tot gauw
      Bernadette

      Verwijderen